در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

اعزام هنرمندان به خارج در دستور کار قرار گرفت

در حال حاضر رایزنی وزارتخانه با ۸۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی انجام شده و هنرمندان کشور می‌توانند با ارائه آثار خود در این کشورها حضور داشته باشند.

به گزارش همدان تئاتر، علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اعلام خبر عزم جدی این اداره کل جهت اعزام هنرمندان به خارج از کشور  گفت: در حال حاضر رایزنی وزارتخانه با 83 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی انجام شده و هنرمندان می‌توانند با ارائه آثار خود در این کشورها حضور داشته باشند و به اجرای نمایش با رویکرد نمایش های ایرانی بپردازند.

وی اضافه کرد: همدان یک استان فرهنگی و شاخص در حوزه‌های فرهنگ و هنر است بنابراین اعزام هنرمندان همدان به کشورهای دیگر می‌تواند علاوه بر معرفی فرهنگ و هنر استان معرف فرهنگ و هنر کشورمان نیز باشد.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه در زمینه اعزام هنرمندان ما یک دستورالعمل و الزام داریم گفت: هیچ مشکل و منعی برای اعزام نداریم و هنرمندانی که مایل باشند آثار و هنر خود را معرفی کنند می‌توانند با ارائه آثار خود در هر حوزه با توجه به شرایط و بازبینی توسط معاونین و کارشناسان تخصصی به کشورهای دیگر اعزام شوند.

وی ادامه داد: هنرمندان تئاتر که در نمایش های سنتی و آیینی فعال هستند می توانند با ارائه فیلم آثار جهت ارزیابی به دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان همدان تحویل نمایند تا کروه های منتخب به خارج از کشور اعزام شوند.

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران