در حال بارگذاری ...
با اجرای هم زمان سه نمایش در همدان

رویایی روشن ماندن چراغ تئاتر محقق شد

رویای اجرای نمایش در ۳۶۵ روز سال رویایی بود که برای رسیدن به آن نیازمند همراهی و همدلی مجموعه از هنرمندان و مدیران فرهنگی استان بود و خوشبختانه نه تنها ۳۶۵ روز سال تئاتر در سالن های مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود و جریان دارد بلکه به اجرای همزمان چند نمایش رسیده ایم.

تئاتر همدان- روح الله صالحی؛ روزی که پروژه تئاتر شهر همدان کلید خورد کمتر کسی را می شد پیدا کند که این الگو گزینی را باور کند که چراغ تئاتر در شهر همدان برای همیشه روشن خواهد ماند و به اندازه انگشتان یک دست این رویای دور محقق شد.

 

در رویکرد به مبانی توسعه ی پایدار توجه به انسان محوری بدون شک اساس و بنیان است و تئاتر مهم ترین شاخص فرهنگی به شمار می رود چراکه توجه به مباحث انسانی و ارتباط را نمی شود از تئاتر منفک کرد. چنان چه جامعه ای در مسیر توسعه ی پایدار به بنیان های تئاترش بی تفاوت باشد بدون شک توسعه ای مبتنی برا پویایی و پایداری اتفاق نمی افتد.

 

رویای اجرای نمایش در 365 روز سال رویایی بود که برای رسیدن به آن نیازمند همراهی و همدلی مجموعه از هنرمندان و مدیران فرهنگی استان بود و خوشبختانه نه تنها 365 روز سال تئاتر در سالن های مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود و جریان دارد بلکه به اجرای همزمان چند نمایش رسیده ایم.

 

نمایش استخوان هایی شبیه دو برادر نوشته و کارگردانی مهدی شادمانی روشن در سالن اصلی تئاتر شهر همدان، نمایش از اسب تا سیب نوشته منوچهر اکبرلو به کارگردانی فرزاد لباسی در پلاتو تئاتر شهر همدان و نمایش بالتازار به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی در تالار فجر باعث شده اردی بهشت چلچراغی تئاتر را در پایتخت تمدن و فرهنگ نظاره گر باشیم.

 

این درحالی است که نمایش آوازه خوان طاس نوشته اوژن یونسکو به دراماتورژی و کارگردانی حسین صفی به دلیل استقبال تماشاگران در نوبت دوم اجرای خود، در نوبت اجرا ایستاده است و این نشان می دهد ظرفیت تئاتر در شهر همدان به اوج خود رسیده و کمبود پلاتو و سالن اجرا بیش از پیش احساس می شود.

 

همزمان گروه های مختلف مراحل آماده سازی خود را با توجه به کمبود فضای تمرینی سپری می کند که این نشان دهنده پتانسیل بالای تئاتر است که می بایست با جانمایی مناسب، به گسترش  فضای اجرای نمایش و زیر ساخت مورد نظر اقدام کنند.

 

این زیر ساخت یک از چالش های اساسی تئاتر در شهر همدان است که اتفاقاً میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک را به دوش می کشد و لازم است تا مسوولین فرهنگی شهر در ادامه استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به ضرورت افزایش زیربنایی سالن های تئاتر اقدام کنند




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران