در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان خبرداد:

رشد ۶۰ درصدی حضور جوانان در جشنواره نمایشنامه خوانی همدان

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان با بیان اینکه برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی باعث شکوفایی و دیده شدن استعدادهاست از رشد ۶۰ درصدی آثار جشنواره خبر داد.

به گزارش همدان تئاتر، نهمین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان همدان در حالی به میزبانی شهر همدان برگزار شد که در سال‌های گذشته، علاقمندان شاهد برگزاری همزمان آن با اردیبهشت تئاتر بودند اما امسال این جشنواره در اواسط مردادماه و با رویکردی تازه توسط انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شد.

در همین رابطه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در گفت‌وگو با بیان اینکه 10 سال از عمر جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان می‌گذرد و تنها در سال ۹۶ این جشنواره برگزار نشده است اظهار کرد: امسال شاهد استقبال بسیار مناسبی از طرف هنرمندان تئاتر استان در این جشنواره بودیم.

کیانوش بهروزپور گفت: بیش از 60 متن به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که پس از بررسی آنها، 45 متن انتخاب شد تا بعد از تمرین فیلم اجرای خود را برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: این کار توسط شورای انتخاب متشکل از مهدی کلهری، فواد ابراهیمیان و فرهاد لباسی انجام گرفت و در نهایت 16 عنوان نمایش برای شرکت در بخش پایانی جشنواره معرفی شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان با اشاره به اینکه در نهایت هم جشنواره امسال در روزهای نهم و دهم مرداد و در محل تئاتر شهر برگزار شد ادامه داد: تمام اجراها توسط داوران جشنواره، احمد بیگلریان، محمد قاسمی و بنده قضاوت شد.

وی گفت: در عصر روز دهم مرداد هم با برگزاری مراسم پایانی، با معرفی نفرات برتر هر بخش جوایزی هم به رسم یادبود به آنها اعطا شد.

 بهروزپور رشد 60 درصدی آثار این جشنواره را از مهمترین ویژگی‌های نهمین دوره آن نسبت به سال قبل برشمرد و گفت: هدف از برگزاری این دست جشنواره‌ها ایجاد بستر مناسب برای ظهور استعدادهای جوانان و خودباوری آنهاست که در مقابل هنرمندان با سابقه به رقابت بپردازند و خود را محک بزنند.

وی افزود: در این گونه جشنواره هاست ک استعدادهای برتر شکوفا و دیده شده و آنها توسط کارگردانان به کار گرفته می‌شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان تاکید کرد: البته آثار امسال نسبت به قبل از کیفیت بهتری برخوردار بودند اما تا مطلوب مطلق همچنان فاصله داریم، ضمن اینکه در فراخوان اعلام شده بود تا از متون بومی استفاده شود لذا تلاش کردیم تا متون دست‌نویس هنرمندان همدانی در اولویت انتخاب باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده این انجمن گفت: در صورت تامین اعتبار انجمن جشنواره‌های استانی دیگری در دست اقدام دارد که از مهمترین آنها می‌توان به جشنواره طنز کوتاه و همایش تئاتر عاشورائیان اشاره کرد.

 بهروزپور اهمیت دادن به تئاتر و هنرمندان نمایش شهرستان‌ها را از دیگر اولویت های کاری انجمن نمایش استان عنوان کرد و گفت: توجه ویژه به تئاتر شهرستان‌ها، دیدار و تشکیل جلسه با هنرمندان آنها همچنین عیادت و دلجویی از پیشکسوتان تئاتر در شهرستان‌های استان را شروع کرده ایم و انشاءالله ادامه خواهیم داد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران