در حال بارگذاری ...
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خبر داد:

ملایر میزبان سی و یکمین جشنواره تئاتر همدان شد

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان از ۳ الی ۶ شهریور به میزبانی شهر ملایر برگزار می‌شود.

به  گزارش همدان تئاتر، حجت‌‌الاسلام طالب ترکاشوند  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، در جمع خبرنگاران با اشاره به  برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان در ملایر اظهار کرد: این جشنواره از سوم تا ششم شهریورماه در ملایر برگزار می‌شود.

وی با اشاره  به شرکت 20 گروه نمایشی دراین جشنواره گفت: بعد از داوری هفت گروه برای رقابت در جشنواره برگزیده شدند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه علاوه بر بخش رقابتی یک گروه هم در بخش جنبی در نظر گرفته  شده است تصریح کرد: این جشنواره در دو سالن شامل سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد و مرکز آموزش و هنر برگزار می‌شود.

وی از حضور 200 نفر از هنرمندان و عوامل اجرایی در این جشنواره خبر داد و افزود‍: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب این جشنواره در نظر گرفته شده است.

ترکاشوند  با بیان اینکه دو  خوابگاه شامل یک خوابگاه خواهران و یک خوابگاه برادران برای اسکان هنرمندان در نظر گرفته شده است افزود: در این زمینه اداره اوقاف آموزش و پرورش و فرمانداری همکاری لازم را با اداره فرهنگ و ارشاد داشتند.

وی از حضور سه داور در این جشنواره خبر داد و گفت: یک داور از مرکز و دو داور نیز به صورت منطقه‌ای و استانی برای داوری در جشنواره حضور دارند و برای نقد و بررسی هم یک داور ملایری به نام  محمد قاسمی برای بخش نقد و بررسی در این جشنواره حضور خواهد داشت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به اینکه از بین هفت گروهی که با هم رقابت می‌کنند دو گروه برای جشنواره فجر انتخاب می شوند افزود: دو گروه نمایش خیابانی نیز در این جشنواره  اجرا خواهند داشت.

وی به با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره  صبح چهارشنبه  ششم  شهریورماه برگزار می‌شود گفت: اختتامیه با حضور مسوولان استان و شهرستان و هنرمندان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند گفت:  بر اساس آرا هیأت انتخاب و ارزیاب سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان، احمد بیگلریان، سهراب نیک فرجاد، نبی‌الله بیات و حسین صفی( داور ناظر) نمایش های زیر برای حضور در جشنواره انتخاب شدند:

 نمایش (ورود آقایان ممنوع) به کارگردانی منیژه احمدی از همدان، (لیلی و مجهول ) به کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان، (خوابگاه دختران شماره 13) به کارگردانی مهدی کلهری از همدان، (چند برش از مغز سرباز برجک شماره چهار) به کارگردانی رضا باغبان و بهرام حاج علی اکبری از ملایر، (طمارزو) به کارگردانی روح‌الله صالحی از همدان، (موسیو ابراهیم و گلهای قرآن) به کارگردانی ابراهیم یمین اسماعیل و محمود غفاری از بهار، (فرجام عجیب زوج نافرم ) به کارگردانی مزدک مهیمنی از همدان، نمایش (بوم، با، بیم) به کارگردانی حمید محبی از کبودراهنگ در بخش جنبی.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان از 3 الی 6 شهریور به میزبانی شهر ملایر برگزار می شود.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران