در حال بارگذاری ...
احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبر داد

برگزاری مجدد همایش تئاتر عاشوراییان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از احیاء مجدد «همایش تئاتر عاشوراییان» برای پاسداشت حماسه عاشورا خبر داد.

به گزارش تئاترهمدان؛ احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره استان در شهرستان ملایر با اعلام خبر برگزاری همایش تئاتر عاشوراییان استان همدان،  گفت: در پی برگزاری موفق چند دوره همایش تئاتر عاشوراییان به دنبال احیای مجدد این همایش هنری برای پاسداشت حماسه عاشورا هستیم.

او ضمن قدردانی از همکاری دستگاههای مختلف در برگزاری این جشنواره، افزود: هنر و زبان هنر برترین و بهترین زبان انتقال پیام است.

احسانی با بیان اینکه هنرمند تلاش میکند با خلق یک اثر، اندیشه و افکار خود را بیان کند؛ خاطرنشان کرد: در پس خلق هر اثر هنری، بیان بخشی از دغدغه ها و یا آموزش نکته ای خاص نهفته است، هر یک از این موارد به تفکر و اندیشه نیاز دارد و قطعا هنرمند با تحقیق، مطالعه و تفکر خلاق به خلق یک اثر می پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه جشنواره ها، محلی برای تضارب آرا و اندیشه هستند، اضافه کرد: در این تکاپو  و رقابت قطعا نتیجههای مفیدی حاصل خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه در توسعه جامعه به مقدمه و فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی نیاز است، تصریح کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال این هستیم که در راستای توسعه فرهنگی گام برداریم و برای دستیابی به این هدف به همکاری و یاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان نیاز داریم.

او از توسعه فرهنگی به عنوان یک پروسه یاد کرد و گفت: پروسه از جایی آغاز می شود، اما نقطه انتهایی برای آن وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان ایجاد پویایی و نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های مختلف عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل شهرستانهای استان و با تکیه بر عدالت فرهنگی، نگاه ویژه ای به شهرستان های تابعه خواهیم داشت تا در مسیر توسعه فرهنگی، همه مردم استان سهیم باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران