در حال بارگذاری ...
توسط حسن دولت آبادی

کارگاه «نمایشنامه‌نویسی خلاق» در همدان برگزار می شود

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با اعلام این خبر گفت: کارگاه یک‌روزه «نمایشنامه‌نویسی خلاق» با حضور حسن دولت‌آبادی، پنجشنبه ۲۸ شهریورماه در پلاتو مجتمع ابن‌سینا برگزار می‌شود.

به گزارش همدان تئاتر، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با اعلام این خبر گفت: کارگاه یک‌روزه «نمایشنامه‌نویسی خلاق» با حضور حسن دولت‌آبادی، پنجشنبه ۲۸ شهریورماه در پلاتو مجتمع ابن‌سینا برگزار می‌شود.

محمدرضا بابا خانیان ادامه داد: برای شرکت در این کارگاه، فراخوانی به شکل استانی از سوی واحد نمایش حوزه هنری همدان منتشر شد که از بین ثبت‌نام‌کنندگان، افراد واجد شرایط به شکل محدود انتخاب می‌شوند و در کارگاه حضور خواهند داشت.

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری همدان افزود: دولت‌آبادی دارای مدرک کارشناسی بازیگری، ارشد تئاتر و مدرک درجه‌یک کارگردانی است که نگارش ۳۰ نمایشنامه و تألیف و انتشار ۱۹ نمایشنامه را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه به شیوه‌های تألیف نمایشنامه به شکل خلاقانه و تخصصی پرداخته می‌شود تصریح کرد: متأسفانه یکی از خلأهای مهم در تئاتر، کمبود نمایشنامه‌های پرمحتوا و دارای چارچوب است و ازآنجایی‌که نمایش از عوامل تأثیرگذار در فرهنگ جامعه به شمار می‌رود، برگزاری چنین کارگاه‌هایی می‌تواند در رفع این خلأ کمک کند.

بابا خانیان با اشاره به میزبانی همدان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اضافه کرد: با توجه به فعالیت طیف گسترده‌ای از هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان در حوزه تئاتر کودک، باید بستر مناسب آموزشی با حضور اساتید برتر کشوری فراهم شود که حوزه هنری همدان در تلاش برای تحقق این امر است.

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران