در حال بارگذاری ...
شهرام کرمی در جلسه ستاد برگزاری بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان:

توجه به کیفیت آثار از اولویت‌های جشنواره بیست و ششم است

با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی ایران و مجید قناد، دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، جلسه هماهنگی و ستادی این جشنواره در همدان برگزار شد.

به گزارش همدان تئاتر، شهرام کرمی، مدیرکل امور هنرهای نمایشی ایران،  در جلسه ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، اظهار کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره همدان به خوبی ثابت کرد که میزبان شایسته‌ای برای بزرگ‌ترین رویداد هنری حوزه کودک و نوجوان در کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت استان چه در هنرمندان و چه نیروی انسانی ظرفیت یگانه‌ای است خاطرنشان کرد: در این جشنواره بخش عمده کارها بر عهده استان بوده و مرکز هم تلاش می‌کند با نظارت و حمایت، جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مدیرکل امور هنرهای نمایشی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به مطالبه عمومی تبدیل شده، اما من نگرانی درباره برگزاری این رویداد ندارم، زیرا معتقدم در طول بیست و پنج دوره برگزاری جشنواره تجربیات ارزنده‌ای کسب شده که می‌تواند برای دوره‌های آینده تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اراده ما این است که این جشنواره به مطلوب‌ترین شکل ممکن برگزار شود و در این راستا تلاش کردیم در بخش‌های مختلف به خصوص حوزه بین‌الملل از نظر کمی و کیفی آثار مناسبی انتخاب شود.

مدیرکل امور هنرهای نمایشی در پایان افزود: بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی دارد. در بخش کودک ۸۲ اثر، بخش نوجوان ۵۰ اثر، بخش خیابانی ۶۶ اثر، بخش خردسال ۴۸ اثر و در بخش نمایشنامه‌نویسی ۵۷ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که این آمار نسبت به دوره بیست و پنجم حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران