در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد

۵۲ نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: بیش از ۷۰ گروه خارجی متقاضی حضور در جشنواره بودند که با توجه به محدودیت ها و استانداردها، ۷ کشور به این دوره از جشنواره راه یافتند.

به گزارش همدان تئاتر، احمدرضا احسانی در کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه این جشنواره از مهمترین رویدادهای هنری کشور است، تصریح کرد: مخاطبان ژانر کودک و بازیگران کودک این نمایش ها، در سال های بعد به هنرمندان بزرگسال تبدیل خواهند شد و به نوعی پشتوانه هنر تئاتر هستند.
وی به حضور نمایش هایی از ۳۰ استان در جشنواره بیست و ششم اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۰ گروه خارجی متقاضی حضور در جشنواره بودند که با توجه به محدودیت ها و استانداردها، ۷ کشور به این دوره از جشنواره راه یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این که انتظار می رود رسانه ها خود را جزئی از این نهاد بدانند، خاطرنشان کرد: مطبوعات نقد و تحلیل برنامه های فرهنگ و هنر را در دستور کار خود قرار دهند زیرا معتقدیم اهالی رسانه عضوی از خانواده ما هستند.
او تصریح کرد: نیاز جدی ما تدوین برنامه های علمی و مفید و همچنین تعیین اهداف آینده است تا بتوانیم بر اساس نظرات کارشناسی امور را پیش ببریم.
احسانی در ادامه یادآور شد: ۳۰۳ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه ارسال شده که شامل ۵۰ اثر در بخش مسابقه نوجوان ایران، ۶۶ اثر در بخش مسابقه خیابانی، ۴۸ اثر در بخش مسابقه خردسال، ۸۲ اثر در بخش مسابقه کودک و ۵۷ اثر در بخش نمایشنامه نویسی بوده و میزان آثار ارسالی نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه نمایش ها در هفت سالن اجرا خواهد شد، گفت: سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای اجرای آثار خردسال، سینما کانون برای برگزاری کارگاه ها، سالن اصلی و پلاتوی مجتمع شهید آوینی، سالن اصلی و پلاتوی مجتمع شهید آوینی، پلاتوی استاد عبادی و تالار فجر برای اجرای نمایش ها در نظر گرفته شده است.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری مجید قناد، از ۱۶ الی ۲۱ آبان به میزبانی همدان برگزار می شود.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران