در حال بارگذاری ...

راهیابی نمایش «نَقل سُرخ» از همدان به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

نمایش «نَقل سُرخ»  نوشته آرش عباسی با کارگردانی مصطفی کرمی‌راسخ از استان همدان به عنوان یکی از ۱۵ اثر برتر کشور به مرحاه نهایی هاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

به گزارش همدان تئاتر، محمدرضا باباخانیان مسئول واحد تئاتر حوزه هنری همدان با اعلام این خبر   اظهار کرد: هیئت بازبینی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد متشکل از؛ سیدحسین فدایی حسین، سید قاسم قوامی و سینا دلشادی در جلسه انتخاب و بازبینی، نمایش «نَقل سُرخ»  به کارگردانی مصطفی کرمی‌راسخ را جزو ۱۵ اثر برتر کشور اعلام کردند.

او با تأکید بر اهمیت تئاتر بچه‌های مسجد، تولید آثار ارزشی از سوی گروه‌های نمایشی در مساجد را نیاز جدی جامعه امروز دانست و تصریح کرد: از درون همین نمایش‌های مسجدی، افرادی متعهد و مستعد کشف و به فضای تئاتر حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری همدان بیان کرد: ضمن اینکه نمایش‌های خارج از زرق‌وبرق‌های رایج برخی از نمایش‌ها، آثاری ارزشی، خلاقانه، تأثیرگذار و مبتنی بر محتوای متن‌های مذهبی و آموزشی ارائه خواهد شد.

باباخانیان در ادامه به تمرکز واحد نمایش حوزه هنری استان بر تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: واحد نمایش حوزه هنری آماده همکاری هرچه بیشتر با کانون‌های مساجد استان برای تولید نمایش‌های مذهبی، اجتماعی و آموزشی است.

نمایش «نقل سرخ» نوشته آرش عباسی و کارگردانی مصطفی کرمی راسخ است که روایت واقعه عاشورا از زبان مشک حضرت عباس«ع» می‌پردازد.

آیدا شهابی باهر، خدیجه زمانی، فاطمه عباسی، زهرا هادلی، فریبا مختاری به‌عنوان بازیگر در نمایش «نقل سرخ» حضور دارند.

نور و موسیقی بر عهده امیرحسین افشاری و امیرحسین کرمی است و امیرحسین کلاهچی، محمد وفایی، فرشاد آژنگ، محمد محمدی به‌عنوان عوامل فنی و اجرایی در نمایش «نقل سرخ» حضور دارند.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اواخر آبان ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران