در حال بارگذاری ...
عضو هیأت انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر کودک ونوجوان همدان

« ارتباط، انتقاد و طنز» ویژگی اصلی نمایش های خیابانی

تئاتر خیابانی باید دارای سه ویژگی اصلی ارتباط، انتقاد و طنز باشد به‌طوری‌که انتقاد را به شکل طنز بیان کند و درعین‌حال با تماشاگر نیز ارتباط بگیرد.

به گزارش همدان تئاتر، سعید باغبانی نیّر ، عضو هیأت انتخاب بخش خیابانی جشنواره تئاتر کودک ونوجوان همدانبابیان این‌که امسال رویکرد اصلی جشنواره پرداختن به شعار «کودک، طبیعت و تئاتر» است، اضافه کرد: در مرحله انتخاب و ارزیابی آثار بخش خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان  متوجه شدم، بخش عمده نمایش‌های ارسالی به دبیرخانه این موضوع را مدنظر قرار داده بودند.
او ضمن تأکید بر خاص بودن نمایش خیابانی در تئاتر کودک و نوجوان، گفت: تئاتر خیابانی باید دارای سه ویژگی اصلی ارتباط، انتقاد و طنز باشد به‌طوری‌که انتقاد را به شکل طنز بیان کند و درعین‌حال با تماشاگر نیز ارتباط بگیرد.
باغبانی در ادامه بابیان اینکه یکی از نکات مثبت فراخوان آثار امسال، تأکید بر تولید آثار با سوژه‌های جدید بود، ادامه داد: در آثار بازبینی‌شده آثاری بودند که به دلیل تکراری بودن کنار گذاشته شدند زیرا تماشای تئاتر تکراری برای تماشاگر جذاب نیست.
او درباره برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان نیز گفت: بنیان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان گذاشته‌شده و همانند یک فرزند ۲۶ ساله است که روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود.
باغبانی بابیان اینکه امیدواریم اجرای تئاتر فقط محدود به زمان برگزاری جشنواره نباشد، اضافه کرد: اجرای تئاتر موجب رشد هنرمندان این حوزه می‌شود.
بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مجید قناد و با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران