در حال بارگذاری ...
پیشکسوت تئاتر همدان:

نگاه نو را جدی بگیریم

احمد بیگلریان گفت: پیشنهاد من به مسئولان جشنواره این است که در هنگام پایان جشنواره، شعار دوره بعدی را اعلام کنند تا هنرمندان فرصت کافی را برای تولید آثار خود بر اساس شعار جشنواره داشته باشند.

به گزارش تئاتر همدان، احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر همدان و عضو هیأت داوران بخش نمایش نامه نویسی در خصوص کیفیت آثار مورد ارزیابی توسط داوران گفت: در دوره بیست و ششم، نمایشنامه نویسان جوان حضوری پررنگ دارند و آثار بیشتری ارسال کرده اند.

او با بیان اینکه کیفیت آثار نکته‌ای بود که در انتخاب نمایش‌نامه‌های برتر مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بیشتر نمایشنامه های نگارش شده به مرحله اجرا رسیده بودند.

بیگلریان همچنین تصریح کرد: تعدادی از نمایشنامه های ارسالی در بخش های دیگر جشنواره هم در مسابقه نمایشنامه نویسی و هم در سایر بخش های جشنواره شرکت کرده اند.

او با بیان اینکه هنرمندان باید به سمت تدوین و نگارش های جدید بروند، اظهار کرد: بهتر است آثار ارسالی از نگاه نو و برخوردار بوده و متون گذشته در آثار جدید تکرار نشود.

بیگلریان تأکید کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بهبود کیفیت آثار تولیدی در عرصه تئاتر نقش مهمی دارد و می تواند زمینه را برای تولید نمایش های با کیفیت فراهم کند.

این عضو هیأت داوران بخش نمایشنامه نویسی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان  در پایان یادآور شد: پیشنهاد من به مسئولان جشنواره این است که در هنگام پایان جشنواره، شعار دوره بعدی را اعلام کنند تا هنرمندان فرصت کافی را برای تولید آثار خود بر اساس شعار جشنواره داشته باشند.

همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری میزبان بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران