در حال بارگذاری ...
در آیین افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان همدان

شادپیمایی به رنگ لبخند و عروسک

۷گروه نمایشی نیز در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند. پخش ترانه‌‌های کودکانه و اجرای موسیقی زنده محلی از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه بود.

به گزارش همدان تئاتر، مراسم افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امروز در  پیاده راه بوعلی برگزار شدجمعی کثیری از خانواده‌های همدانی به همراه فرزندان خود در این مراسم حضور داشتند و ذوق کودکانه بچه‌ها از اجرای برنامه‌های عروسکی شادی مضاعفی به مراسم افتتاحیه بخشیده بود.

شاد پیمایی کودکان و خانواده‌ها با عروسک‌های غول پیکر در طول پیاده‌راه بوعلی سینا بخش جذاب مراسم افتتاحیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بود.

7گروه نمایشی نیز در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند. پخش ترانه‌‌های کودکانه و اجرای موسیقی زنده محلی از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه بود.

هر کدام از عروسک‌ها لبان کودکان بسیاری را می‌خنداند. وقتی که پدرها و مادرها خودشان مبهوت عروسک‌ها هستند و لحظه‌ای غفلت می‌کنند، خردسال به وجد آمده دل به جمعیت می‌رسد تا عروسک را لمس کند، والدین محترم که به خود می‌آیند بی‌محابا به دل جمعیت می‌زنند، برخی لبخند بر لب دارند و از شیطنت کودک به ذوق آمده‌اند و برخی هم از روی نگرانی، تشری نه چندان بزرگ می‌زنند. صدای "مبارک" هم به گوش می‌رسد که در تلاش است تا با کودکان ارتباط برقرار کند و یک لبخند یا جمله‌ای از آنان بستاند.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه بود که ضمن خوش آمدگویی به میهمانان جشنواره ابراز امیدواری کرد همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین میزبان شایسته‌ای برای این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه با بیان این که 500 میهمان در این دوره از جشنواره حضور دارند گفت: 52 نمایش ایرانی و خارجی در 6 بخش خردسال، کودک، دانش آموزی، نوجوان، خیابانی و بین الملل در 8 سالن سطح شهر به نمایش در می‌آید.

احمدرضا احسانی افزود: دو تریلی سیار نیز به شهرهای استان از جمله فامنین، جوکار، مریانج، بهار لالجین و مناطقی از جمله شهرک الوند هر روز اعزام می‌شوند و هر روز و 3 نمایش در این شهرها و مناطق اجرا می‌شود.

همچنین در روز نخست جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 10 نمایش به روی صحنه رفت.

نمایش «افسانه ماردوش» در بخش نوجوان به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی محمد جهان‌پا در سه سانس 10 صبح و 15 و 17:30 عصر و به مدت 60 دقیقه در تالار اصلی مجتمع بوعلی‌سینا اجرا شد.

تالار اصلی مجتمع شهید آوینی در سانس‌های 10:30 صبح و 17:30 عصر آماده نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» در بخش کودک به نویسندگی سپیده فلاح‌فر و کارگردانی الکا هدایت از تهران به مدت 45 دقیقه را بر صحنه داشت.

نمایش «نمکی و دیو الکی» به نویسندگی محمد حسن شایانی و کارگردانی سعید باغبانی از همدان در بخش کودک و در سه سانس 10:30، 15 و 17:30 به مدت 70 دقیقه در تالار فجر اجرا شد.

دو سانس 15 و 17:30 عصر در تالار مهدیه همدان هم به اجرای نمایش «خندنده» به نویسندگی محمد پارسائی‌خواه و کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از استان یزد در بخش دانش‌آموزی و به مدت 30 دقیقه اختصاص یافت.

در بخش خیابانی نمایش 30 دقیقه‌ای«آینده مال بچه‌هاست» به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان در ساعت 15:30 و نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان» به کارگردانی نسا بخشی از همدان به مدت 22 دقیقه در ساعت 16:30 در محوطه مجتمع بوعلی‌سینا به اجرای عمومی رسید.

محوطه شهید آوینی نیز ساعت 15:30 محل اجرای نمایش خیابانی «نقالی بیژن و منیژه» به کارگردانی مرجان حسین نشتایی از مازندران به مدت 13 دقیقه و نمایش «مرغ، درخت، گل» به کارگردانی غلامرضا محمدی به مدت 20 دقیقه از مشهد بود.

دو نمایش خیابانی «نقالی رستم و کک کهزاد» به کارگردانی رضا سالاروند از لرستان به مدت 15 دقیقه در ساعت 15:30 و «نقالی رستم و تهمینه» به کارگردانی طاهره شفیعی از همدان در ساعت 16:30 و به مدت 10 دقیقه اجرا شد.

سوت بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، کودک، طبیعت» و با دبیری مجید قناد به صدا درآمد و تا 21 آبان ادامه خواهد یافت.

.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران