در حال بارگذاری ...

درخشش همدانی‌ها در اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان همدان در حالی به کار خود پایان داد که گروه های همدانی در مراسم اختتامیه این جشنواره جوایز متعددی را از ان خود کردند.

به گزارش همدان تئاتر، بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان همدان در حالی به کار خود پایان داد که گروه های همدانی، آیین پایانی خوبی را پشت سر گذاشتند و دست پر در خانه ماندند.

نمایش «هر کی توی دنیا یه شکل و رنگی داره» به کارگردانی حامد ترابی و نمایش «مارمولک بد اَدا» به کارگردانی پگاه معصومی در بخش خردسال حضور داشتند و در بخش کودک نیز نمایش «نمکی و دیو الکی» به کارگردانی سعید باغبانی نیر و نمایش « بالتازار» به کارگردانی محسن پورقاسمی روی صحنه رفتند.

در بخش نوجوان هم نمایش «افسانه بایبری» به کارگردانی رضا روان حضور داشت و در بخش نمایش خیابانی، نمایش «اوکسی در جزیره» به کارگردانی نِسا بخشی و نمایش خیابانی «کمودور» به کارگردانی محمد محمدی قادر به اجرا درآمدند.

در آیین پایانی بیست و ششمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک ونوجوان همدان که از۱۶ تا ۲۱ آبان ماه به دبیری مجید قناد در شهر همدان برگزار شد هیأت داوران مرکز ملی اسیتژ  و در بخش خردسال، متشکل از زهرا صبری، امیرحسین عسگری و مریم کاظمی، تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و بیست و پنج میلیون  ریال جایزه نقدی به نمایش «هر کی توی دنیا یه شکل و رنگی داره» به کارگردانی حامد ترابی به عنوان نمایش برگزیده، بهخاطر طراحی میزانس و فضاسازی مناسب با موضوع و استفاده درست از ابزار اهدا شد.

هیأت ‌داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی متشکل از منصور خلج، احمد بیگلریان و حمیدرضا نعیمی، اسامی سه نمایشنامه برگزیده جشنواره بیست و ششم را اعلام کردند که نمایشنامه «ستاره‌کار» نوشته فروغ رستگار و سیروس زردشتی از همدان رتبه دوم این بخش را کسب کرد.

هیأت داوران بخش خیابانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر  کودک و نوجوان همدان متشکل از محمد علی صادق حسنی، امیر مشهدی عباس و جواد انصافی در بخش مختلف ازهنرمندان همدانی تقدیر کردند:

طراحی فضا: هیأت داوران جایزه خود را به نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان»  به نسا بخشی اعطا کرد.

تقدیر بازیگری مرد:  
هیأت داوران در این بخش از بازیگر نمایش«کمودور» احسان آزادجو تقدیر به عمل ‌آورد.

کارگردانی:  
هیأت داوران، جایزه این بخش را به همراه لوح تقدیر به کارگردان نمایش«اوکسی در جزیره بدنستان» نسا بخشی اعطا کرد

هیأت داوران در بخش بازیگری کودک، از بازیگران کودک نمایش‌»اوکسی در جزیره بدنستان» با اعطای هدیه تقدیر کرد.

بخش خردسال:

هیأت داوران این بخش، تقدیر ویژه خود را از آراد ترابی برای نمایش «هرکسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره» اعلام کرد

بخش کودک:

هیأت داوران بخش کودک بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان متشکل دکتر قطب‌الدین صادقی، مجتبی مهدی و بهرام دوست قرین آرا خود را به این شرح اعلام کرد:

طراح لباس برگزیده:  
جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپل افتخار و جایزه نقدی اهدا می‌شود به خانم مهناز کرمی، طراح لباس نمایش «بالتازار»

بازیگر برگزیده:
جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا می‌شود به سعید باغبانی نیر بازیگر نمایش «نمکی و دیو الکی»

جایزه ویژه:
هیأت داوران به اتفاق آرا به خاطر بازی روان، شیرین و سرشار از اعتماد به نفس با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آراد ترابی بازیگر خردسال نمایش «بالتازار» قدردانی به عمل می‌آورد.

 کارگردانی:
جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود به محسن پورقاسمی کارگردان نمایش "بالتازار"

بخش نوجوان:

هیأت داوران بخش نوجوان جشنواره بیست و ششم متشکل از جدی کار، داوود کیانیان و حسین صفی از رضا روان طراح صحنه نمایش« افسانه بایبری» تقدیر کرد

جایزه برگزیده در بخش طراحی صحنه در این بخش از نرگس زهرا در نمایش «افسانه بایبری» تقدیر شد.

بازیگری مرد: جایزه برگزیده شهرام صمدی‌نیا از نمایش «افسانه بایبری» اهدا شد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران