در حال بارگذاری ...
به بهانه تقدیر از پنجاه هنرمند تئاتر همدان

دوستی، تئاتر و کرونا

به واسطه همه گیری بیماری کرونا، رمز ورود تب سنج جلوی در بود و لبخند رضایت از سلامتی اجازه می داد تا وارد حیاط مجموعه تئاتر شهر شویم که حوض آب آبی رنگ با فواره کوچکش و گلدان شمعدانی حال آدم را وصل می کرد به چشم هایی که می خندیدند و ماسک های بهداشتی که نمی توانست جلوی لبخند های دوستی را بگیرد.

به گزارش  خبر نگار ایران تئاتر از همدان، با حضور هنرمندان همدانی، آیین دومین نکوداشت هنرمندان شهر همدان؛ با حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی  در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار شد

به واسطه همه گیری بیماری کرونا، رمز ورود تب سنج جلوی در بود و لبخند رضایت از سلامتی اجازه می داد تا وارد حیاط مجموعه تئاتر شهر شویم که حوض آب آبی رنگ با فواره کوچکش و گلدان شمعدانی حال آدم را وصل می کرد به چشم هایی که می خندیدند و ماسک های بهداشتی که نمی توانست جلوی لبخند های دوستی را بگیرد.

دوستی می گفت: ما لرها در مراسم عزاداری می گوییم به این آیین از خانه خارج نشوید الهی به آیین فاصله اجتماعی از خانه خارج نشوید. کیانوش بهروز پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی یک جا بند نمی شد و مدام در حال چک کردن آیتم های برنامه بود. حسین صفی کارشناس تئاتر استان نیز طبق روال برنامه ها فرصتی برای پیوستن به جمع هنرمندان ندارد و مدام می بینمش که با مجری در حال بررسی چیدمان آیتم های برنامه آیین نکوداشت هنرمندان است

متوجه زمان نمی شویم اما صدای سرود جمهوری اسلامی که در خیمه گاه مجموعه تئاتر شهر می پیچد سمت نشستن روی صندلی هایی که حالا یک در میان چیده شده اند می روم.

در ابتدای این مراسم رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان  گفت: اولین مراسم  تجلیل از پیشکسوتان و سرپرستان گروههای نمایشی استان در بهمن ماه سال گذشته با رو نمایی از تمبر یادبود این بزرگواران برگزار گردید.

بهروزپور افزود: قصد داشتیم دومین مراسم را نیز به صورت استانی در اسفند ماه سال گذشته برگزار کنیم که به علت شیوع کرونا امکان پذیر نبود. پس از آن با محدودیت های بیشتر بهداشتی؛ هر بار مراسم به تعویق افتاد. تا این که بالاخره مقرر گردید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این مراسم برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: در این آیین نکوهداشت حدود 50 نفرازفعالین حوزه نمایش که در دهه های هفتاد و اوایل دهه 80 تا امروز به صورت مستمر برصحنه های تئاتر نقش آفرینی نموده اند و نیز جوانان دهه نود که بیشترین حضور را در عرصه نمایش داشته اند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

سخنران دوم مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بود که گفت : کار در حوزه اندیشه و تفکر سخت است بنابراین در حوزه فرهنگ‌سازی زمانی پایدار خواهد بود که تغییر نگرش در ذهن باشد.

احسانی با بیان اینکه همدان ظرفیت‌های زیادی دارد و در بین مشاهیر و نخبگان جزو استان‌های سرآمد است گفت: فرهنگ و هنر مقوله‌ای است که بر روی کاغذ و در تصویب قوانین در اولویت قرار می‌گیرد؛ اما در عمل حوزه‌ای مظلوم است. باید به این نکته توجه کنیم که تخصیص اعتبار به بخش فرهنگ و هنر هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری بلندمدت برای توسعه همه جانبه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های هنری استان فعالیت‌های قابل توجهی دارند اما در دوران کرونا آسیب‌های بسیاری متحمل شدند و برای قدردانی و کمک به آن‌ها در تنگنا هستیم.

اجرای استندآپ مصطفی بیگی که برگزیده جشنواره استندآپ کمدی کرونا هم بود و ارتباط گیری اش با هنرمندان دلنشین بود و برای دقایقی لبخند را در بین هنرمندان تئاتر همدان دست به دست کرد

پایان بخش برنامه هم اهداء تندیس و لوح تقدیر به هنرمندانی بود که در یک دهه گذشته چراغ صحنه تئاتر همدان را روشن نگه داشته اند:

  1. سید مهرداد کاووسی حسینی
  2. بهروز ناصر شریعتی
  3. محمد مهدی کلهری
  4. نیما بیگلریان
  5. مریم رازانی
  6. فاطمه ابرار پایدار
  7. سیده معصومه زیوری
  8. حامد ترابی
  9. منیژه احمدی
  10. حمید رضا رضایی مجد
  11. مصطفی بیگی
  12. میثم عزیزی
  13. نفیسه صالحی
  14. مرضیه درخشان نیا
  15. صالحه اسدی
  16. احمد جلیلوند
  17. باران عرفانی
  18. شهرام صمدی نیا
  19. شیما شادمانی
  20. لیلا کاظمی
  21. سولماز عسگری
  22. بهاره جلیلیان
  23. حمید کاظمی
  24. بهنام میرزایی
  25. مسعود کیانی
  26. نداهادیان
  27. مهدی شادمانی روشن
  28. هادی لایقی
  29. اکبر مرادی کامیاب
  30. رضوان مشعریان
  31. حامد سالمی
  32. محمد محمدی قادر
  33. مریم والامقام
  34. ماناپوراسد
  35. آرش بیات
  36. مهدی کوثری
  37. سیدامیرحسین فاطمی
  38. فرشید طالبی
  39. نساء بخشی
  40. سید مرتضی موسوی پاکنهاد
  41. امید نوعی شاد
  42. امین فعله گری
  43. سمیرا غفاری
  44. پگاه معصومی
  45. ساناز خوش مهر
  46. امیر کوندی
  47. فاطیما پورقاسمی
  48. سیدعلی موسوی
  49. امید خدابنده لو

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران