در حال بارگذاری ...
با تقدیر از پنجاه هنرمند تئاتر

آیین نکوداشت هنرمندان شهر همدان برگزار شد

آیین دومین نکوداشت هنرمندان شهر همدان؛ با حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی  در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار شد و از ۵۰ هنرمند همدان که در یک دهه گذشته حضور فعال در اجرای نمایش ها داشته اند تجلیل شد

به گزارش  همدان تئاتر، با حضور هنرمندان همدانی، آیین دومین نکوداشت هنرمندان شهر همدان؛ با حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی  در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار شد و از 50 هنرمند همدان که در یک دهه گذشته حضور فعال در اجرای نمایش ها داشته اند تجلیل شد

در ابتدای این مراسم رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان  گفت: اولین مراسم  تجلیل از پیشکسوتان و سرپرستان گروههای نمایشی استان در بهمن ماه سال گذشته با رو نمایی از تمبر یادبود این بزرگواران برگزار گردید.

بهروزپور افزود: قصد داشتیم دومین مراسم را نیز به صورت استانی در اسفند ماه سال گذشته برگزار کنیم که به علت شیوع کرونا امکان پذیر نبود. پس از آن با محدودیت های بیشتر بهداشتی؛ هر بار مراسم به تعویق افتاد. تا این که بالاخره مقرر گردید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این مراسم برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: در این آیین نکوهداشت حدود 50 نفرازفعالین حوزه نمایش که در دهه های هفتاد و اوایل دهه 80 تا امروز به صورت مستمر برصحنه های تئاتر نقش آفرینی نموده اند و نیز جوانان دهه نود که بیشترین حضور را در عرصه نمایش داشته اند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

سخنران دوم مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بود که گفت : کار در حوزه اندیشه و تفکر سخت است بنابراین در حوزه فرهنگ‌سازی زمانی پایدار خواهد بود که تغییر نگرش در ذهن باشد.

احسانی با بیان اینکه همدان ظرفیت‌های زیادی دارد و در بین مشاهیر و نخبگان جزو استان‌های سرآمد است گفت: فرهنگ و هنر مقوله‌ای است که بر روی کاغذ و در تصویب قوانین در اولویت قرار می‌گیرد؛ اما در عمل حوزه‌ای مظلوم است. باید به این نکته توجه کنیم که تخصیص اعتبار به بخش فرهنگ و هنر هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری بلندمدت برای توسعه همه جانبه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های هنری استان فعالیت‌های قابل توجهی دارند اما در دوران کرونا آسیب‌های بسیاری متحمل شدند و برای قدردانی و کمک به آن‌ها در تنگنا هستیم.

پایان بخش برنامه هم اهداء تندیس و لوح تقدیر به هنرمندانی بود که در یک دهه گذشته چراغ صحنه تئاتر همدان را روشن نگه داشته اند.

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران