در حال بارگذاری ...
شماره 249 ماهنامه تخصصی نمایش

نکو داشت استاد سید محمد جواد کبودرآهنگی

سید محمد جواد کبودرآهنگی نمایشنامه نویس، کارگردان، مدرس تئاتر، متولد ۱۳۳۸ در شهر همدان است. او تحصیلات خود را در مقطع کاردانی نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی در فرهنگسرای نیاوران(مرکز آموزش هنر) در سال ۱۳۶۶، کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی را در دانشگاه آزاد اسلامی اراک در سال ۱۳۷۵ و کارشناسی ارشد کارگردانی را  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در سال ۱۳۷۸ به پایان رساند.

به گزارش همدان تئاتر، ماهنامه تخصصی نمایش به سردبیری نصرالله قادری در شماره 249 خرداد ماه سال جاری به نکو داشت استاد سید محمد جواد کبودرآهنگی هنرمند ارزنده تئاتر استان همدان پرداخته است

این نکو داشت شامل مروری کوتاه بر فعالیت های استاد سید محمد جواد کبودرآهنگی است و در ادامه؛ نیز سهراب نیک فرجاد پیش کسوت تئاتر همدان نیز از خاطرات و یک عمر فعالیت هنری ایشان تحت عنوان: «رفیق  شفیق و جان یکدیگر بوده و هستیم» را نقل کرده و درپایان گفتگوی مفصل با تیتر: «تاوان شهرستانی بودن خود را پس می دهیم» را می خوانیم.

سید محمد جواد کبودرآهنگی نمایشنامه نویس، کارگردان، مدرس تئاتر، متولد 1338 در شهر همدان است. او تحصیلات خود را در مقطع کاردانی نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی در فرهنگسرای نیاوران(مرکز آموزش هنر) در سال 1366، کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی را در دانشگاه آزاد اسلامی اراک در سال 1375 و کارشناسی ارشد کارگردانی را  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در سال 1378 به پایان رساند.

وی کارشناس تئاتر بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و تاکنون در دانشگاه ها، انجمن نمایش و آموزشگاه های آزاد هنری تئاتر و مخصوصاً بازیگری تئاتر تدریس می کرده است. هم چنین عضو شورای نظارت بر نمایش همدان و داور جشنواره های مختلف کشوری و استانی بوده است. او در این سال ها سه کتاب تاریخچه نمایش در همدان، تعامل بازیگر ئ تماشاگر در تئاتر و بازیگردانی در تئاتر را نوشته است.

سرپرستان گروه های نمایشی می توانند ماهنامه تخصصی نمایش را از دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهیه کنند




نظرات کاربران