در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

مهلت درخواست تسهیلات کرونا تا پایان مهرماه تمدید شد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد.

به گزارش همدان تئاتر، احمد رضا احسانی مدیر  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با اعلام خبر سومین مرحله ثبت نام  هنرکارت اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد.

احسانی با تأکید بر اینکه سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات همچنان فعال است، اظهار کرد: این تسهیلات ۱۲ درصدی در سه سقف پرداخت می‌شود.

وی افزود: کارفرمایان دارای کد گارگاه به ازای هر کارمند یا کارکن شاغل در بنگاه ۱۶ میلیون تومان؛ کارفرمایان خویش‌فرما ۸ میلیون تومان و آزادکاران فاقد بیمه ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این سامانه تاکنون چند نوبت تمدید شده است، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته دستورات لازم برای تمدید مهلت اعطای تسهیلات تا پایان مهرماه از سوی مدیران اداره کل اعتبارات بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

صاحبان کسب وکار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که دارای کدبیمه کارگاهی هستند تا پایان مهرماه مهلت دارند درخواست تسهیلات از طریق سامانه کارا ارائه و ثبت کنند.

وی افزود: در مرحله  سوم ثبت نام  هنرکارت نیز،  اعضایی که تاکنون اقدام به ثبت درخواست نکرده اند، می توانند از دوم مهر با مراجعه به سایت هنرکارت به نشانی  http://honar.cards/Home/signup به مدت ۱۰ روز نسبت به ثبت نام و بهره مندی از خدمات هنرکارت اقدام کنند..

گفتنی است؛ پیش از این هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری و مشمولین بیمه تأمین اجتماعی براساس اطلاع رسانی های انجام شده نسبت به ثبت درخواست صدور هنرکارت اقدام کرده اند.

با توجه به اینکه از این پس خدمات صندوق صرفاً با هنرکارت ارائه خواهد شد، عدم تکمیل فرم ثبت نام یا درج اطلاعات ناقص به منزله نهایی نشدن اطلاعات ثبتی متقاضیان است.

همچنین ارائه هرگونه خدمات منوط به تکمیل پرونده عضویت متقاضی در صندوق اعتباری هنر است.




نظرات کاربران