در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

ارسال 50 اثر به دبیرخانه جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی استان همدان

نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی همدان در دو بخش اصلی و هنرجویان با ۲۶ اثر در بخش اصلی و ۲۴ اثر در بخش هنرجویی، توسط احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و رسول کرمی داوری می‌شود.

به گزارش همدان تئاتر، احمد رضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اعلام این خبر گفت:  نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی همدان در راستای تقویت نمایشنامه‌نویسی، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی و شناسایی رشد و استعداد ها در این حوزه برگزار می‌شود.
احمدرضا احسانی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره مهرماه امسال در دو بخش اصلی و هنرجویان منتشر شد، اظهار کرد: ۲۶ اثر بخش اصلی و ۲۴ اثر بخش هنرجویی به دبیرخانه ارسال شده که هر دو بخش توسط احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و رسول کرمی داوری می‌شود.
وی با بیان اینکه ارزیابی آثار و تجلیل از برگزیدگان در هر بخش به صورت جداگانه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره پذیرای آن دسته از متون نمایشی بود که پیش از این به چاپ نرسیده، در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایشنامه‌نویسی شرکت نکرده و همینطور به اجرای عموم در نیامده باشند.
احسانی تأکید کرد: بر اساس اعلام فراخوان موضوع نمایشنامه‌های این جشنواره آزاد است، اما پرداختن به مضامین ملی و مذهبی بهره‌گیری از دست‌مایه‌های فرهنگی بومی و ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام در اولویت خواهند بود




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران