در حال بارگذاری ...
به مناسبت آزاد سازی خرمشهر

نمایشنامه« زیر نور ماه» خوانش می شود

در نخستین نشست نمایشنامه خوانی استان همدان در سال جاری و به مناسبت آزاد سازی خرمشهر ، نمایشنامه« زیر نور ماه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوثری یگانه روز ۶ خردادماه ساعت ۱۸ در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس همدان خوانش می شود.

به گزارش همدان تئاتر، در نخستین نشست نمایشنامه خوانی استان همدان در سال جاری و به مناسبت آزاد سازی خرمشهر ، نمایشنامه« زیر نور ماه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوثری یگانه  روز  6 خردادماه ساعت 18 در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس همدان خوانش می شود.

 

با شروع جنگ تحمیلی  و اشغال خرمشهر، ناصر قصد خارج کردن همسر باردارش را از شهر دارد، در حین خروج با گشتی های دشمن روبرو  می شوند، که با کمک یک زن به زیر زمینی مخروبه هدایت می شوند. زن  که مدتی است در زیر زمین پنهان شده، اجازه خروج از زیر زمین را به آنها نمی دهد و آن را منوط به حمله ی انتحاری خود به مقر فرماندهی بعثی ها و منحرف کردن نیروهای دشمن  از خروج آن دو می داند. پس از گذشت ساعاتی از  خروج زن ناصر نیز خارج می شود که با گشتی های دشمن روبرو می گردد. سرانجام با پرتاب نارنجک از سوی نیروهای بعثی به زیر زمین،  همسر ناصر به شهادت می رسد.

 

فاطمه فلاحیان، رستا مرادی، آیدا خوش کلام و مهدی کوثری یگانه  به عنوان بازیگر در خوانش نمایشنامه« زیر نور ماه» حضور دارند




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران