در حال بارگذاری ...
خبری خوب برای اهالی تئاتر

اصلاح و ابلاغ آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

به منظور پرداخت مقرری بیکاری به مشمولین این آیین‌نامه، ردیف اعتباری در لوایح بودجه سنواتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیما پیش‌بینی و متناسب با اعتبار تخصیص‌یافته و با رعایت قوانین مربوط برای واریز به حساب بیمه بیکاری افراد (صندوق بیمه بیکاری) به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌گردد تا سازمان به حساب افراد مشمول پرداخت نماید.

به گزارش همدان تئاتر، هیات وزیران در جلسه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس‌جمهور، آیین‌نامه اجرایی بند (ح) ماده (۹۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، موضوع بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را اصلاح کرد.

براین اساس، به منظور پرداخت مقرری بیکاری به مشمولین این آیین‌نامه، ردیف اعتباری در لوایح بودجه سنواتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیما پیش‌بینی و متناسب با اعتبار تخصیص‌یافته و با رعایت قوانین مربوط برای واریز به حساب بیمه بیکاری افراد (صندوق بیمه بیکاری) به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌گردد تا سازمان به حساب افراد مشمول پرداخت نماید.

همچنین در صورت عضویت فرد در سایر صندوق‌های حمایتی، اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و یا کارگاه‌های مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، احراز شرایط بازنشستگی و اشتغال به کار مجدد، مقرری بیکاری قطع می‌گردد. در صورت احراز استفاده در دوره مزبور، مبلغ دریافتی باید توسط گیرنده مقرری بیکاری به حساب سازمان تأمین اجتماعی مسترد شود.

علاوه بر این، سازمان تأمین اجتماعی (صندوق بیمه بیکاری) منحصراً متناسب با اختصاص اعتبار مربوط مجاز به هزینه‌کرد آن برای مقرری بیکاری موضوع این آیین‌نامه است. سایر هزینه‌های جانبی تا سقف پنج درصد مقرری پرداختی، به عوامل ذی‌ربط ازجمله دبیرخانه با تأیید شورا از محل همین حساب قابل پرداخت می‌باشد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران