در حال بارگذاری ...
کارشناس تئاتر استان:

جریان نمایشنامه نویسی در همدان رونق گرفته است

برگزاری منظم ده دوره همایش استانی نمایش نامه خوانی در کنار نشست‌های هفتگی و برگزاری جشنواره نمایش نامه نویسی استان و هم چنین کارگاه‌های آموزشی،توانسته است جریان مهم متن و نمایش نامه را در تئاتر استان زنده و پویا نگه دارد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، حسین صفی کارشناس تئاتر استان  با اعلام حضور چهارده گروه نمایشی در دهمین همایش نمایش نامه خوانی عاشورایی استان همدان گفت: در 10 سال گذشته، جریان تئاتر استان بر پرورش استعداد‌های حوزه نویسندگی و توجه به متون بومی، متمرکز بوده است.
وی افزود: با آسیب شناسی صورت گرفته، چشم اسفندیار تئاتر در دو دهه گذشته تئاتر استان در حوزه نمایش نامه نویسی تشخیص داده شد که با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، امروز شاهد حضور نویسندگان جوان و نوجوان هستیم که می‌تواند بارقه‌ای از امید را روشن نگه دارد.
کارشناس تئاتر استان همدان در خصوص برپایی همایش نمایش نامه خوانی استان گفت:برگزاری منظم 10 دوره همایش استانی نمایش نامه خوانی در کنار نشست‌های هفتگی و برگزاری جشنواره نمایش نامه نویسی استان و هم چنین کارگاه‌های آموزشی، توانسته است جریان مهم متن و نمایشنامه را در تئاتر استان زنده و پویا نگه دارد.
حسین صفی در پایان،برگزاری همایش نمایش نامه خوانی عاشورایی را در شهر فامنین در ادامه برنامه آمایش سرزمین در عرصه برپایی جشنواره‌ها دانست و گفت: برگزاری پنج دوره همایش تئاتر صحنه‌ای عاشورایی در سطح استان، نشان از توجه مدیریت فرهنگی استان به هنر عاشورایی است که در صورت حمایت مالی و معنوی می‌توان دوباره چراغ آن را پرفروغ و روشن علم کرد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران