در حال بارگذاری ...
به پاس سال ها حضور پررنگ و تأثیرگذار در صحنه تئاتر همدان؛

پلاتو مجموعه تئاترشهر همدان به نام استاد صادق عاشورپور نامگذاری شد

به پاس سال ها حضور پررنگ و تأثیرگذار  در صحنه تئاتر همدان و کشور،  پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر همدان  به نام استاد صادق عاشورپور از نویسندگان و پژوهشگران فرهنگ عامیانه و نمایشی نامگذاری شد

به گزارش همدان تئاتر، به پاس سال ها حضور پررنگ و تأثیرگذار  در صحنه تئاتر همدان و کشور،  پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر همدان  به نام استاد صادق عاشورپور از نویسندگان و پژوهشگران فرهنگ عامیانه و نمایشی نامگذاری شد.

بر اساس تصمیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پیش از این پلاتو شماره دو مجموعه فرهنگی و هنری بوعلی همدان به نام استاد نصراله عبادی چهره شاخص تئاتر استان نامگذاری شد و اینک به پاس نکو داشت استاد صادق عاشورپور،پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر به نام ایشان نامگذاری شد.

صادق عاشورپور، متولد ۱۳۳۲ همدان است. وی کارگردان تئاتر و از نویسندگان و پژوهشگران پیش کسوت عرصه هنرهای نمایشی است. او مولف مجموعه ۱۵ جلدی «نمایش‌های ایرانی» است و بیش از ۴۰ نمایشنامه چاپ شده دارد. مقالات مختلفی نیز به قلم او در مجلات مختلف نشر یافتند. مجموعه چهار جلدی «بازی‌ها،کوچه‌ها و محله‌ها» نیز در پرونده کاری این هنرمند دیده می‌شود. عاشورپور دکترای افتخاری دارد و به عنوان پژوهشگر برتر جهان اسلام معرفی شده و از سوی یونسکو به عنوان پژوهشگر ملی مورد تقدیر قرار گرفته است. مجموعه نمایشنامه «فرزند فریاد» شامل دوازده اثر و مجموعه «فرمان خاتون» شامل ۶ نمایشنامه از جمله آثار نشر یافته عاشورپور محسوب می‌شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران