در حال بارگذاری ...
به پاس سال ها حضور پررنگ و تأثیرگذار در صحنه تئاتر همدان؛

پلاتو مجموعه تئاترشهر همدان به نام استاد صادق عاشورپور نامگذاری شد

به پاس سال ها حضور پررنگ و تأثیرگذار  در صحنه تئاتر همدان و کشور،  پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر همدان  به نام استاد صادق عاشورپور از نویسندگان و پژوهشگران فرهنگ عامیانه و نمایشی نامگذاری شد

به گزارش همدان تئاتر، به پاس سال ها حضور پررنگ و تأثیرگذار  در صحنه تئاتر همدان و کشور،  پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر همدان  به نام استاد صادق عاشورپور از نویسندگان و پژوهشگران فرهنگ عامیانه و نمایشی نامگذاری شد.

بر اساس تصمیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پیش از این پلاتو شماره دو مجموعه فرهنگی و هنری بوعلی همدان به نام استاد نصراله عبادی چهره شاخص تئاتر استان نامگذاری شد و اینک به پاس نکو داشت استاد صادق عاشورپور،پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر به نام ایشان نامگذاری شد.

صادق عاشورپور، متولد ۱۳۳۲ همدان است. وی کارگردان تئاتر و از نویسندگان و پژوهشگران پیش کسوت عرصه هنرهای نمایشی است. او مولف مجموعه ۱۵ جلدی «نمایش‌های ایرانی» است و بیش از ۴۰ نمایشنامه چاپ شده دارد. مقالات مختلفی نیز به قلم او در مجلات مختلف نشر یافتند. مجموعه چهار جلدی «بازی‌ها،کوچه‌ها و محله‌ها» نیز در پرونده کاری این هنرمند دیده می‌شود. عاشورپور دکترای افتخاری دارد و به عنوان پژوهشگر برتر جهان اسلام معرفی شده و از سوی یونسکو به عنوان پژوهشگر ملی مورد تقدیر قرار گرفته است. مجموعه نمایشنامه «فرزند فریاد» شامل دوازده اثر و مجموعه «فرمان خاتون» شامل ۶ نمایشنامه از جمله آثار نشر یافته عاشورپور محسوب می‌شوند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران