در حال بارگذاری ...
دبیر سی و سومین دوره :

هفت نمایش در جشنواره تئاتر استان همدان اجرا می شود

پنج نمایش در سالن اصلی مجتمع شهید آوینی در یک سانس اجرا خواهد شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌ها،دو نمایش در دو سانس در سالن پلاتو این مجتمع به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، محمدجواد کبودراهنگی با بیان این که سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه در مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار خواهد شد،اظهار کرد:آیین افتتاحیه جشنواره ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره نیز ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۸ آبان با تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد،خاطرنشان کرد:برگزیدگان در بخش‌های مختلف شامل بهترین بازیگری،کارگردانی،نویسندگی،طراحی صحنه،طراحی لباس و موسیقی تجلیل خواهند شد و دو اثر برگزیده به جشنواره سراسری تئاتر فجر راه خواهند یافت.
کبودرآهنگی از برپایی نمایشگاه پوستر آثار راه‌یافته در کنار برگزاری جشنواره خبر داد و تصریح کرد:در این جشنواره پس از اجرای هر نمایش،آثار مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد:محمود فرهنگ،احمد بیگلریان و سهراب نیک‌فرجاد اعضای هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان هستند.
کبودرآهنگی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره هفت اثر نمایشی از شهرستان‌های همدان،کبودرآهنگ،ملایر و تویسرکان به روی صحنه خواهد رفت،یادآور شد:نمایش «مرغ باغ هپروت»،«بساوایی»،«کمدی مزخرفات»،«سهراب فرزند ایران»،«گمگشته»،«بی‌وقفه یاغی» و «شب عید» هفت اثر راه‌یافته به جشنواره سی و سوم هستند.
دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان خاطرنشان کرد:پنج نمایش در سالن اصلی مجتمع شهید آوینی در یک سانس اجرا خواهد شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌ها،دو نمایش در دو سانس در سالن پلاتو این مجتمع به روی صحنه می‌رود.
وی با بیان اینکه سی و دومین جشنواره تئاتر استان در سال گذشته به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد،گفت:امسال با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون و راهبرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری حضوری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور،سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان نیز بدون بلیت‌فروشی،با حضور رایگان تماشاگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران