در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

کلیه امور جشنواره به هنرمندان تئاتر استان واگذار شده است

استفاده از تجربیات پیشکسوتان،افزایش اجراهای عمومی،ترویج فرهنگ‌های غنی کشور با محوریت امید اجتماعی،ارتقاء نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی از دیگر اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان،هدف از برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان را کشف و شکوفایی استعدادهای جوان عرصه نمایش عنوان کرد و گفت:استفاده از تجربیات پیشکسوتان،افزایش اجراهای عمومی،ترویج فرهنگ‌های غنی کشور با محوریت امید اجتماعی،ارتقاء نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی از دیگر اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه در همدان برگزار خواهد شد،اظهار کرد:در این دوره هفت اثر در سالن‌های نمایش شهر همدان با حضور تماشاگران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

احسانی با بیان این که دبیری سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان بر عهده محمدجواد کبودرآهنگی است،خاطرنشان کرد:با سیاست اتخاذ شده انجام کلیه امور جشنواره به هنرمندان تئاتر استان واگذار شده است

وی ادامه داد:در این دوره از جشنواره ۲۰ اثر از شهرستان‌های همدان،ملایر،نهاوند،تویسرکان،اسدآباد،رزن و کبودرآهنگ به دبیرخانه ارسال شد که پس از بازبینی آثار توسط هیئت انتخاب،هفت اثر به جشنواره سی‌وسوم راه یافتند.

احسانی در ادامه گفت:محمود فرهنگ،احمد بیگلریان و سهراب نیک‌فرجاد اعضای هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان هستند که هفت اثر نمایشی از شهرستان‌های همدان،کبودرآهنگ،ملایر و تویسرکان به قضاوت خواهند نشست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد:پنج نمایش در سالن اصلی مجتمع شهید آوینی در یک سانس اجرا خواهد شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌ها،دو نمایش در دو سانس در سالن پلاتو این مجتمع به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه سی و دومین جشنواره تئاتر استان در سال گذشته به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد،گفت:امسال با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون و راهبرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری حضوری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور،سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان نیز بدون بلیت‌فروشی،با حضور رایگان تماشاگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

 

سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان به دبیری سیدمحمد جواد کبودرآهنگی از ۲۶ الی ۲۸ آبان ماه به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود




نظرات کاربران