در حال بارگذاری ...
توسط هنرمندان همدانی

«آنتیگونه» نمایشنامه‌خوانی می‌شود

نمایش نامه« آنتیگونه» نوشته سوفوکل و ترجمه شاهرخ مسکوب به کارگردانی عباس شیخ بابایی و تهیه کنندگی قاسم زارع کاری از هنرمندان همدانی روز ۲۱ خرداد ساعت ۲۰در تالارحافظ خوانده می شود.

به گزارش تئاتر همدان، نمایش نامه« آنتیگونه» نوشته سوفوکل و ترجمه شاهرخ مسکوب به کارگردانی عباس شیخ بابایی و تهیه کنندگی قاسم زارع کاری از هنرمندان همدانی روز 21 خرداد ساعت 20در تالارحافظ خوانده می شود.

آنتیگون در اسطوره‌های یونان،دختر ادیپ و یوکاسته است.برادرانش پولونیکس و اتئوکلس در جنگ مخالفان هفتگانهٔ تبس هم دیگر را کشتند و کرئون دایی‌شان و پدر همون، پادشاه تبس تدفین پولونیکس را به جرم خیانت ممنوع کرد. آنتیگون از این فرمان سرپیچی می‌کند و می‌گوید که «از قلب فرمان می‌برد». او برادر را به خاک می‌سپارد و به دستور کرئون زنده در گور می‌شود.

احمد بیگلریان، قاسم زارع، ایرج رنجبر، سعید باغبانی نیر، بهرام ابراهیمی، شیوا خسرو مهر، مریم سرمدی، رادمهر کشانی، رضا مهری، کمال شهبازبگان، شیما شادمانی و دانیال ابراهیمی به عنوان بازیگر و حسین زندی مدیر اجرایی اجرا خوانی« آنتیگونه» را بر عهده دارد.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران