در حال بارگذاری ...
به منظور هماهنگی دومین کنگره ملی شهیدان و سرداران استان همدان

نشست کمیته هنری_نمایشی دفاع مقدس برگزار شد

رسالت کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس این است که به سمت واقعیت های اجتماعی پیش برود و در برنامه‌ریزی‌ها باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

 به گزارش تئاتر همدان، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تأکید بر این که هدف از شکل گیری این کمیته برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از این پس جلسات این کمیته به صورت منظم و با دستور جلسه مشخص برگزار شود.
وی با بیان اینکه سال آینده دومین کنگره ملی سرداران و شهیدان استان برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: برای بخش مهمی از برنامه‌های این کنگره و تولیدات فرهنگی و هنری، در این کمیته تصمیم‌گیری می‌شود و تلاش می‌کنیم این کمیته در کنار سایر کارگروه‌های تخصصی برنامه‌‌های اثرگذاری داشته باشد.
ویژه درخصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکو‌ه‌تر هفته گرامیداشت دفاع مقدس هم گفت: درخواست داریم ادارات و دستگاه‌های مختلف برنامه‌های این حوزه را برای جمع‌بندی نهایی به صورت مکتوب به دبیرخانه کمیته ارسال نمایند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان نیز، با اشاره به بیانات امام راحل، هدف اصلی انقلاب اسلامی را تشکیل حکومت جهانی عنوان کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حاج حسین همدانی در این میان، جریان عظیم و تأثیر گذاری ایجاد کردند و اگر می‌خواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم باید پیرو این شهیدان بزرگوار باشیم.
سردار پاسدار مهدی ظفری با بیان اینکه باید هشیار باشیم که ما فرزند انقلاب هستیم؛ افزود: باید در هر جایگاهی که هستیم با نگاه انقلابی کارهای بزرگی انجام داده و تلاش کنیم که دفاع مقدس تحت تأثیر جریانات کم مایه قرار نگیرد.
وی با تأکید بر اینکه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس شورایی در استان تشکیل شده و یکی از اعضای تاثیرگذار در این شورا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: رسالت کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس این است که به سمت واقعیت های اجتماعی پیش برود و در برنامه‌ریزی‌ها باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.
ظفری با تأکید بر اینکه این کمیته نیاز به یک سند با چشم‌انداز چند ساله دارد؛ گفت: این سند حکم نقشه راه برای نسل‌های آینده است.
در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات و دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته، به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداختند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران