در حال بارگذاری ...
به منظور هماهنگی دومین کنگره ملی شهیدان و سرداران استان همدان

نشست کمیته هنری_نمایشی دفاع مقدس برگزار شد

رسالت کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس این است که به سمت واقعیت های اجتماعی پیش برود و در برنامه‌ریزی‌ها باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

 به گزارش تئاتر همدان، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تأکید بر این که هدف از شکل گیری این کمیته برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از این پس جلسات این کمیته به صورت منظم و با دستور جلسه مشخص برگزار شود.
وی با بیان اینکه سال آینده دومین کنگره ملی سرداران و شهیدان استان برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: برای بخش مهمی از برنامه‌های این کنگره و تولیدات فرهنگی و هنری، در این کمیته تصمیم‌گیری می‌شود و تلاش می‌کنیم این کمیته در کنار سایر کارگروه‌های تخصصی برنامه‌‌های اثرگذاری داشته باشد.
ویژه درخصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکو‌ه‌تر هفته گرامیداشت دفاع مقدس هم گفت: درخواست داریم ادارات و دستگاه‌های مختلف برنامه‌های این حوزه را برای جمع‌بندی نهایی به صورت مکتوب به دبیرخانه کمیته ارسال نمایند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان نیز، با اشاره به بیانات امام راحل، هدف اصلی انقلاب اسلامی را تشکیل حکومت جهانی عنوان کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حاج حسین همدانی در این میان، جریان عظیم و تأثیر گذاری ایجاد کردند و اگر می‌خواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم باید پیرو این شهیدان بزرگوار باشیم.
سردار پاسدار مهدی ظفری با بیان اینکه باید هشیار باشیم که ما فرزند انقلاب هستیم؛ افزود: باید در هر جایگاهی که هستیم با نگاه انقلابی کارهای بزرگی انجام داده و تلاش کنیم که دفاع مقدس تحت تأثیر جریانات کم مایه قرار نگیرد.
وی با تأکید بر اینکه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس شورایی در استان تشکیل شده و یکی از اعضای تاثیرگذار در این شورا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: رسالت کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس این است که به سمت واقعیت های اجتماعی پیش برود و در برنامه‌ریزی‌ها باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.
ظفری با تأکید بر اینکه این کمیته نیاز به یک سند با چشم‌انداز چند ساله دارد؛ گفت: این سند حکم نقشه راه برای نسل‌های آینده است.
در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات و دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته، به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران