در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر استان همدان

کتاب نمایشنامه‌های برتر جشنواره سی‌وسوم تئاتر استان رونمایی می‌شوند

کتاب نمایشنامه «بی وقفه یاغی» به نویسندگی سجاد طهماسبی از تویسرکان، نمایشنامه «بساوایی» به نویسندگی سعید حسین پور از ملایر و نمایشنامه «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن که رتبه‌های اول تا سوم بخش نویسندگی دوره سی‌وسوم جشنواره تئاتر استان همدان را کسب کرده‌بودند، رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، سه اثر برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی سیمین جشنواره تئاتر استان همدان که به از سوی انتشارات آواهیا منتشرشده بود طی مراسمی در روز 24 آبان ساعت 10 صبح در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان رونمایی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، نمایشنامه «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی سجاد طهماسبی از تویسرکان، نمایشنامه «بساوایی» به نویسندگی سعید حسین پور از ملایر و نمایشنامه «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن که رتبه‌های اول تا سوم بخش نویسندگی دوره سی‌وسوم تئاتر استان را کسب کرده‌بودند در سه عنوان کتاب توسط انتشارات آواهیا و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد منتشرشده است که طی مراسمی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان رونمایی می‌شود.

نمایشنامه‌های «بی‌وقفه یاغی»و «بساوایی»،  بر اساس ایده‌ای که برای نخستین بار در تاریخ ادبیات نمایشی، در خانه خلاق و نوآوری سپندار اجرایی شده، با QR کد رمزگذاری شده و نسخه صوتی این نمایشنامه‌ها، همراه متن مکتوب به مخاطب ارائه می‌شود.

سیمین جشنواره تئاتر استان همدان به دبیری سید محمدجواد کبودرآهنگی و به داوری محمود فرهنگ،احمد بیگلریان و سهراب نیک فرجاد از ۲۶ الی ۲۸ آبان به میزبانی همدان و با حضور هشت گروه از شهرهای استان برگزار شد که دو نمایش «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و نمایش «بساوایی» به کارگردانی مشترک سعید حسین پور و بهرام حاج علی اکبری به‌عنوان آثار برتر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران