در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان منتخب استان

آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان برگزار شد

با حضور بیش از صد هنرمند شرکت کننده از سراسر استان در جشنواره سی و چهارم، هشت نمایش به اجرا درخواهد آمد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، هادی فیض منش معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر استان همدان اظهار کرد: تئاتر هنری که جایگاه فاخری داشته باشد، ارزشمند و تاثیرگذار است و به عنوان ضرورت انکارناپذیری در اجتماع تلقی می شود و همچنین هنر تئاتر به دلیل زنده بودن، قدمت و شباهت تئاتر به زندگی تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه رویدادهای مختلف هنری به متخصصان هر حوزه سپرده می‌شود،گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این میان نقش نظارتی و حمایتی دارد و خود هنرمندان باید با نگاهی تخصصی،امور را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد:علیرغم محدودیت‌های منابع،سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان تئاتر از امروز به تاریخ یکم آذر شروع به اجرا و تا سوم آذر ادامه خواهد داشت.

وی ضرورت داوری مطلوب تئاتر را یاداور شد و افزود:هنرمندان نمایش‌ها برای ورود به عرصه رقابت،شبانه روزی تلاش کرده‌اند و در داوری احتمال خطا را باید به حداقل برسانیم.

حبیب شهنوازیان رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بهار بیان کرد:نمایش «صندلی را در کنار پنجره بگذار» به نویسندگی عباس نعلبندیان و کارگردانی محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی از شهرستان بهار صبح روز یکم آذر ماه ساعت ۹ به صحنه اجرا درآمد و نمایش «کات کبود» نوشته فرشته فرشاد و به کارگردانی حمید محبی و مصطفی کرمی راسخ از شهرستان کبودرآهنگ،«چگالی،چند پر سوخته» به نویسندگی و کارگردانی روح اله صالحی از همدان در روز اول به اجرای نمایش در ای جشنواره خواهند پرداخت.

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بهار افزود:در روز دوم جشنواره نیز سه نمایش با عناوین «داستان مجسمه» به نویسندگی و کارگردانی اتابک مهرداد از شهرستان نهاوند،نمایش «مانداک» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر،«همخوانی نی لبک تا آخر گل سرخ» به نویسندگی محمد حسین شایان و کارگردانی مهرداد کاووس حسینی از همدان به اجرای تئاتر خواهند پرداخت.

شهنوازیان ادامه داد:دو نمایش پلاتویی و اجرای خیابانی «روز عزیز مرده» به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردانی نفیسه صالحی و «فرشتگان کوچک» نمایش عمو حمید در لالجین و صالح آباد را نیز خواهیم داشت.

 

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به دبیری کیانوش بهروز پور از اول تا سوم آذر ماه ۱۴۰۱ به میزبانی شهر بهار برگزار می‌شود




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران