در حال بارگذاری ...
توسط هنرمندان تئاتر همدان

«عروسی دختر رستم، بانو گشسب» در تماشاخانه ‌سنگلج روی صحنه می‌رود

داستان عروسی دختر رستم، ماجرای شیرین و طنزآلود او در انتخاب همسر است و ماجراجویی‌های پهلوان بانویی ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، نمایش کمدی و شادی‌آور «عروسی دختر رستم، بانو گشسب» به نویسندگی اردشیر صالح‌پور و کارگردانی سیدمحمدجواد کبودرآهنگی،کاری از گروه نمایشی بوعلی همدان  از ۱7 بهمن الی 5 اسفند 1401 ساعت 19 در تماشاخانه ‌سنگلج روی صحنه خواهد رفت.

دختر رستم در این منظومه حماسی ۱۰۰۰ بیتی که چون شاهنامه در بحر متقارب سروده شده،بانویی زیبا،یل و پهلوان است که تربیت جنگی برادرش فرامرز را بر عهده دارد،در نبردهای بسیار شرکت می‌کند و البته حاضر به ازدواج با خواستگاران خود نیست.بلاهایی که سر خواستگاران بانو گشسب می‌آید،تلاش‌های رستم برای راضی کردن دخترش به ازدواج،بستن دستان شوهر در شب عروسی و... همه موقعیت‌های کمدی را شکل می‌دهند که صالح‌پور به خوبی آن‌ها در نمایشنامه درآورده است.
سیدمهرداد کاوسی‌حسینی، محمدعادل ‌غلامی، محمد طالبی، امیرحسین فاطمی، رامین ارجمندی، مرضیه ‌دهقانپور، مهدی ‌بیابانی، مهدیه شهرام و سیدمحمد جوادکبودرآهنگی در نمایش «عروسی دختر رستم، بانو گشسب» ایفای نقش می‌کنند.محمد ‌طالبی، سیدمهرداد کاووسی‌حسینی (دستیاران کارگردان)، مرتضی بختیاری، مجید داننده (تار و سه تار)، سعید پور اطمینان (تنبک و ضرب باستانی) (گروه موسیقی)، سودابه طاهری (طراح پوستر و بروشور)، ستاره صرامی (منشی صحنه)، مرضیه دهقان (مدیر صحنه)، اعظم اسدآبادی (طراح لباس)، بهنام فراهانی و امیرحسین بهرامی (تیزر)، کامبیز ‌مومن ‌خانی (سرپرست گریم) و سهیلا ‌جوادی (طراح گریم و مجری گریم) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر و دریافت بلیت نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران