در حال بارگذاری ...

فراخوان دوازدهمین همایش نمایش‌نامه‌خوانی استان همدان منتشر شد

با هدف ترویج فرهنگ والای اسلامی ایرانی، شناسایی و شکوفایی استعدادهای تازه، بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان ارزنده حوزه نمایش، دوازدهمین همایش نمایش نامه خوانی استان را برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان  دوازدهمین همایش نمایش‌نامه‌خوانی استان همدان مرا برگزار می کند. براین اساس محورهای فراخوان به شرح زیر است:

● محوریت همایش: خوانش نمایشنامه‌هایی برگرفته از ارزش‌ها و آموزه‌های دینی با مضامین عاشورایی، ایثار و شهادت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده، جمعیت، ازدواج و....
* تبصره: اولویت با متون بدیع و نگارش های تازه است (دست نویس یا چاپ شده )


شرایط و ضوابط:
1- حداکثر عوامل گروه برای هر متن 6 نفر است ( 5 خوانش‌گر و کارگردان )
- ستاد اجرایی جشنواره به هیچ وجه امکان پذیرش بیش از 6 نفر برای هر گروه را ندارد.
-  در پذیرش نهایی از هر کارگردان تنها یک اثر پذیرفته می شود.
2- استفاده از هرگونه طراحی صحنه، نورپردازی، گریم، لباس، موسیقی جلوه های ویژه و بصری در خوانش نمایش نامه غیرعلمی و غیرمجاز است.
3- جشنواره مرحله بازخوانی نداشته و ارزیابی از طریق  آثار ضبط شده بر روی لوح فشرده انجام خواهد شد.
4- ارسال درخواست کتبی تقاضای شرکت در همایش، رضایت نامه نویسنده نمایشنامه به همراه سه نسخه لوح فشرده تصویری از اجرای خوانش نمایشنامه، تا آخرین مهلت تعیین شده در این فراخوان به دبیرخانه همایش (زمان تعیین شده تمدید نخواهد شد و امکان بررسی آثاری که پس از پایان مهلت دریافت شوند وجود ندارد)
5- علاوه بر پرداخت کمک هزینه به گروه های پذیرفته شده، به انتخاب هیات داوران در بخش‌های متن، کارگردانی، بازیگر زن و مرد و توضیح صحنه خوان، با لوح تقدیر و جایزه  نقدی از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.


زمان بندی همایش:
1-  آخرین مهلت ارسال لوح فشرده به دبیرخانه: 30 مرداد 1402
2-  انتخاب آثار و اعلام پذیرفته شدگان نهایی: 4 شهریور1402
3-  برگزاری همایش:  8 و9 شهریور1402
•  نشانی دبیرخانه همایش: همدان، بلوارشهید مفتح، مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا، معاونت هنری و سینمایی (شماره های تماس  32650070 و32670071)




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران