در حال بارگذاری ...
با هدف کشف استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر استان

فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان منتشر شد

با توجه به موضوعاتی همچون امید اجتماعی ، ارتقاء نهاد خانواده و هم گرایی ملی  ارزش های انسانی اسلامی، آرمان های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و توجه به شعار سال ، سی و پنجمین جشنواره ی تئاتر استان را در آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت  انجمن هنر های نمایشی استان همدان و با تکیه بر گسترش اجراهای عمومی وترویج فرهنگ غنی و مانای ایران اسلامی فراخوان سی و پنجمین جشنواره ی تئاتر استان همدان را منتشر کرد. بر این اساس مفاد فراخوان این دوره از جشنواره به شرح زیر است:

الف –بخش های جشنواره :

  1. 1-صحنه ای
  2.  2-  خیابانی 
  3.  (هر دو بخش به صورت رقابتی برگزار می شود و برگزیدگان هر بخش  با انتخاب هیات داوران ، به جشنواره ی منطقه ای و بین المللی فجر معرفی خواهند شد )
  4.  
  5. شرایط شرکت در جشنواره :
  6. آن دسته از نمایش هایی که در بازه ی زمانی آذر 1401  تا 15 آبان 1402تولید و اجرا شده اند ؛ حداقل 5 اجرا در شهرستان ها و 10 اجرا در مرکزاستان برای نمایش های صحنه ای  و 5 اجرا برای نمایش های خیابانی ، ثبت شده درپورتال استانی سایت ایران تئاتر ، می توانند طبق فرم شماره ی یک ( موجود در پورتال استانی همدان واقع در سایت ایران تئاتر)، متقاضی حضور در جشنواره باشند ( در این بخش پرینت لینک اجراهای عمومی از سایت ایران تئاتر و ارائه ی آن به دبیرخانه ی جشنواره ضروری می باشد )

 

ج - ضوابط شرکت در جشنواره :

  1. جشنواره ی تئاتر استان  در بخش های صحنه ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می گردد ( در این بخش  ها، تنها متون ایرانی پذیرفته می شوند .اما حضور گونه های نمایشی دیگر از جمله عروسکی ، فیزیکال ، آیینی سنتی و ... بلامانع است )
  2. تبصره : متون اقتباسی ( آدابته ی ایرانی ) با ذکر مشخصات صاحب اثرو رعایت حقوق مادی و معنوی خالق اثر( اخذ مجوز از نویسنده  یا ایده پرداز ، مترجم یا ناشر ) می توانند در جشنواره حضور داشته باشند .
  3. ارائه ی مجوز کتبی از نویسنده ی متن یا ایده پردازدر نمایش  های خیابانی ، هنگام  ارائه ی درخواست شرکت، به دبیرخانه ی جشنواره الزامی می باشد .
  4. با توجه به بند ب این فراخوان ، جشنواره ی مرحله بازخوانی متن ندارد .
  5. متون نمایشی  و ایده های بدیع و اجراهای خلاق با نگاه به فرهنگ  ارزشی و بومی (استانی و منطقه ای با چشم انداز جهانی ) و بهره گیری از شیوه ها و شگردهای اجرایی جریانات روز تئاتر جهان در اولویت انتخاب خواهند بود
  6. از این جشنواره ، به انتخاب هیات داوران ، نمایش های برگزیده ی صحنه ای و خیابانی  به جشنواره ی مناطق و  جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر  معرفی خواهند شد .
  7. ستاد برگزاری جشنواره به نمایش های پذیرفته شده کمک هزینه پرداخت خواهد کرد .
  8. هر کارگردان مجاز است بایک اثر نمایشی در جشنواره حضور داشته باشد .

 

د – شیوه ی برگزاری جشنواره ( جشنواره دردو مرحله به شرح زیر برگزار می گردد ) :

  1. مرحله ی انتخاب آثار از طریق لوح فشرده یا اجرای زنده ، به انتخاب گروه نمایشی ( متقاضیان  بخش نخست می بایست چهار نسخه لوح فشرده از اجرای نمایش را درزمان تعیین شده به دبیرخانه ی جشنواره ارسال نمایند  )
  2. مرحله ی داوری آثار به صورت اجرای زنده ی نمایش ها ( در این مرحله ضمن انتخاب  و معرفی آثار برگزیده به دبیرخانه ی جشنواره ی مناطق و بین المللی تئاتر فجر ، به  برترین ها در رشته های متفاوت متن و اجرا لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت )

 

ه – مدارک مورد نیاز :

  1. تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره ( فرم شماره ی یک  از پورتال استان همدان در سایت ایران تئاتر)
  2. ارائه ی پرینت اجرای عمومی در بازه ی زمانی یاد شده
  3. ارائه ی مجوز کتبی نویسنده یا ایده پرداز
  4. ارسال چهار نسخه لوح فشرده ی دارای کیفیت مناسب تصویر و صدا برای متقاضیان انتخاب آثار از طریق لوح فشرده  ، تا زمان تعیین شده در فراخوان

و – زمان بندی جشنواره :

  1. آخرین مهلت جهت ارسال  لوح های فشرده و تقاضانامه ی شرکت در جشنواره  (5 آبان 1402)
  2. زمان انتخاب  آثار (از 20 آبان 1402 )
  3. معرفی آثار برگزیده  (25 آبان 1402)
  4. برگزاری جشنواره  ( نیمه ی نخست آذر 1402 )
  • نشانی دبیرخانه ی جشنواره : همدان بلوار شهید مفتح ، مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا ، معاونت امور هنری و سینمایی شماره تماس : 081-32660070 و 71

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران