در حال بارگذاری ...
با هدف کشف استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر استان

فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان منتشر شد

با توجه به موضوعاتی همچون امید اجتماعی ، ارتقاء نهاد خانواده و هم گرایی ملی  ارزش های انسانی اسلامی، آرمان های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و توجه به شعار سال ، سی و پنجمین جشنواره ی تئاتر استان را در آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت  انجمن هنر های نمایشی استان همدان و با تکیه بر گسترش اجراهای عمومی وترویج فرهنگ غنی و مانای ایران اسلامی فراخوان سی و پنجمین جشنواره ی تئاتر استان همدان را منتشر کرد. بر این اساس مفاد فراخوان این دوره از جشنواره به شرح زیر است:

الف –بخش های جشنواره :

  1. 1-صحنه ای
  2.  2-  خیابانی 
  3.  (هر دو بخش به صورت رقابتی برگزار می شود و برگزیدگان هر بخش  با انتخاب هیات داوران ، به جشنواره ی منطقه ای و بین المللی فجر معرفی خواهند شد )
  4.  
  5. شرایط شرکت در جشنواره :
  6. آن دسته از نمایش هایی که در بازه ی زمانی آذر 1401  تا 15 آبان 1402تولید و اجرا شده اند ؛ حداقل 5 اجرا در شهرستان ها و 10 اجرا در مرکزاستان برای نمایش های صحنه ای  و 5 اجرا برای نمایش های خیابانی ، ثبت شده درپورتال استانی سایت ایران تئاتر ، می توانند طبق فرم شماره ی یک ( موجود در پورتال استانی همدان واقع در سایت ایران تئاتر)، متقاضی حضور در جشنواره باشند ( در این بخش پرینت لینک اجراهای عمومی از سایت ایران تئاتر و ارائه ی آن به دبیرخانه ی جشنواره ضروری می باشد )

 

ج - ضوابط شرکت در جشنواره :

  1. جشنواره ی تئاتر استان  در بخش های صحنه ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می گردد ( در این بخش  ها، تنها متون ایرانی پذیرفته می شوند .اما حضور گونه های نمایشی دیگر از جمله عروسکی ، فیزیکال ، آیینی سنتی و ... بلامانع است )
  2. تبصره : متون اقتباسی ( آدابته ی ایرانی ) با ذکر مشخصات صاحب اثرو رعایت حقوق مادی و معنوی خالق اثر( اخذ مجوز از نویسنده  یا ایده پرداز ، مترجم یا ناشر ) می توانند در جشنواره حضور داشته باشند .
  3. ارائه ی مجوز کتبی از نویسنده ی متن یا ایده پردازدر نمایش  های خیابانی ، هنگام  ارائه ی درخواست شرکت، به دبیرخانه ی جشنواره الزامی می باشد .
  4. با توجه به بند ب این فراخوان ، جشنواره ی مرحله بازخوانی متن ندارد .
  5. متون نمایشی  و ایده های بدیع و اجراهای خلاق با نگاه به فرهنگ  ارزشی و بومی (استانی و منطقه ای با چشم انداز جهانی ) و بهره گیری از شیوه ها و شگردهای اجرایی جریانات روز تئاتر جهان در اولویت انتخاب خواهند بود
  6. از این جشنواره ، به انتخاب هیات داوران ، نمایش های برگزیده ی صحنه ای و خیابانی  به جشنواره ی مناطق و  جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر  معرفی خواهند شد .
  7. ستاد برگزاری جشنواره به نمایش های پذیرفته شده کمک هزینه پرداخت خواهد کرد .
  8. هر کارگردان مجاز است بایک اثر نمایشی در جشنواره حضور داشته باشد .

 

د – شیوه ی برگزاری جشنواره ( جشنواره دردو مرحله به شرح زیر برگزار می گردد ) :

  1. مرحله ی انتخاب آثار از طریق لوح فشرده یا اجرای زنده ، به انتخاب گروه نمایشی ( متقاضیان  بخش نخست می بایست چهار نسخه لوح فشرده از اجرای نمایش را درزمان تعیین شده به دبیرخانه ی جشنواره ارسال نمایند  )
  2. مرحله ی داوری آثار به صورت اجرای زنده ی نمایش ها ( در این مرحله ضمن انتخاب  و معرفی آثار برگزیده به دبیرخانه ی جشنواره ی مناطق و بین المللی تئاتر فجر ، به  برترین ها در رشته های متفاوت متن و اجرا لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت )

 

ه – مدارک مورد نیاز :

  1. تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره ( فرم شماره ی یک  از پورتال استان همدان در سایت ایران تئاتر)
  2. ارائه ی پرینت اجرای عمومی در بازه ی زمانی یاد شده
  3. ارائه ی مجوز کتبی نویسنده یا ایده پرداز
  4. ارسال چهار نسخه لوح فشرده ی دارای کیفیت مناسب تصویر و صدا برای متقاضیان انتخاب آثار از طریق لوح فشرده  ، تا زمان تعیین شده در فراخوان

و – زمان بندی جشنواره :

  1. آخرین مهلت جهت ارسال  لوح های فشرده و تقاضانامه ی شرکت در جشنواره  (5 آبان 1402)
  2. زمان انتخاب  آثار (از 20 آبان 1402 )
  3. معرفی آثار برگزیده  (25 آبان 1402)
  4. برگزاری جشنواره  ( نیمه ی نخست آذر 1402 )
  • نشانی دبیرخانه ی جشنواره : همدان بلوار شهید مفتح ، مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا ، معاونت امور هنری و سینمایی شماره تماس : 081-32660070 و 71

 




مطالب مرتبط

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

درخشش «نگار» در جشنواره ملی میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، گروه نمایش «نگار» از شهرستان ملایر در دومین جشنواره ملی میراث فرهنگی در بخش تئاتر عمارت حضور یافت. در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش  «نگار» ...

|

نظرات کاربران