در حال بارگذاری ...
با معرفی آثار برگزیده در آیین اختتامیه

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان همدان پایان یافت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان همدان با معرفی آثار و هنرمندان برگزیده ۱۸ آبان پایان یافت و با اعلام هیئت داوران، در بخش صحنه‌ای «آماسه» از ملایر و «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از همدان و در بخش خیابانی نمایش‌های «پنج و بیست و پنج» از ملایر و نمایش «رسم چادر» از همدان، به جشنواره تئاتر مناطق فجر راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر همدان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان از 16 الی 18 آبان 1402 در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به میزبانی شهرستان ملایر برگزار شد. 
در این جشنواره 16 گروه نمایشی از شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، رزن، تویسرکان و بهار به رقابت پرداختند. 

اجراهای صحنه‌ای در تماشاخانه تئاتر باران مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهر ملایر و مرکز آموزش هنر روی صحنه رفت و محل برگزاری نمایش‌های خیابانی پارک صلح ملل (جهان کوچک) و محوطه مجموعه فرهنگی هنری ارشاد بود.

آیین اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان همدان، در سالن اداره ارشاد شهر ملایر برگزار شد و برگزیدگان این رویداد هنری اعلام شدند.

بخش صحنه‌ای

هیئت داوران این دوره از جشنواره در بخش صحنه‌ای متشکل از قاسم زارع، امین زندگانی و علی ایزدی آرای خود را به این شرح اعلام کردند.

در بخش طراحی بروشور، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد داوند برای نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از همدان، لوح تقدیر طراحی لباس به زهرا زندی برای نمایش «دماغ» از همدان اختصاص یافت.

لوح تقدیر طراحی گریم به ندا عسگری، برای نمایش «راز فنا» از تویسرکان، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره برای بخش موسیقی به گروه موسیقی نمایش «ممود ممودی» به مهران بیات و «رضا زیبای» از ملایر، لوح تقدیر طراحی صحنه به محمد داوند و «علیرضا گنجه‌ای» برای نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از همدان و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به محمد قاسمی برای نمایش «آماسه» از ملایر تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه نمایش «دلدادگی کهن» از رزن تعلق گرفت.

 در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر مشترکا به بازیگران نمایش «ممود ممودی» از ملایر، رتبه سوم به شیما شادمانی برای نمایش «دماغ» از همدان، رتبه دوم بازیگران نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از همدان و رتبه نخست بازیگری زن، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره مشترکا به «پری بارانی» برای نمایش «آماسه» از ملایر و «باران عرفانی» برای نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از همدان اختصاص یافت.

در بخش بازیگری مرد نیز لوح تقدیر به محمود محمودی برای نمایش «ممود ممودی» از ملایر، رتبه سوم مشترکا به امیرحسین شاه‌قدمی برای نمایش «آماسه» از ملایر و رضا باغبان برای نمایش «ممود ممودی» از ملایر، رتبه دوم مشترک به محمدحق‌شناس و یاشار قره‌باغی برای نمایش «دماغ» از همدان تعلق گرفت

هیئت داوران برای رتبه نخست بازیگری مرد انتخابی نداشت.

در بخش نویسندگی به دلیل حمایت از نویسندگان بومی و ساکنان استان، بدون اولویت، لوح تقدیر به امین مظفری برای نمایش «راز فنا» از تویسرکان، محمد قاسمی برای نمایش «آماسه» از ملایر و سعید حسین‌پور برای نمایش «ممود ممودی» از ملایر اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی، لوح تقدیر به محمدمهدی کلهری برای نمایش «دماغ» از همدان، رتبه سوم به بهرام حاجی علی‌اکبری برای نمایش «ممود ممودی» از ملایر، رتبه دوم به محمد قاسمی برای نمایش «آماسه» از ملایر و رتبه نخست دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به منیژه احمدی برای نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از همدان تعلق گرفت.

بر اساس نظر هیئت داوران، دو اثر برگزیده تئاتر استان همدان بدون اولویت برای تئاتر مناطق کشور، معرفی شدند؛ «آماسه» از ملایر و «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از همدان.

بخش خیابانی

جایزه بهترین بروشور به «یک روز پردردسر» از همدان تعلق گرفت و در بخش طراحی فضا و لباس از پریا هدایتی، برای نمایش «یک روز پر دردسر» از همدان تقدیر شد و تندیس جشنواره به طراح فضا و نمایش «رسم چادر» از شهرستان همدان اختصاص یافت.

در بخش موسیقی از مرتضی بختیاری برای نمایش «یک روز پردردسر» از همدان تقدیر شد و دیپلم و تندیس جشنواره به محمد ترکاشوند و محمد زیبایی برای نمایش «خیابان میعاد» تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر و جایزه نقدی به فروزان حسینی برای نمایش خیابانی «میعاد» از بهار و مهدیس مهرابی برای نمایش «رسم چادر» از همدان و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به محیا جباری برای نمایش «پنج و بیست و پنج دقیقه» از ملایر تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد نیز لوح تقدیر به احسان آزادی برای نمایش خیابانی «میعاد» از بهار و محمد محمدی قادر برای نمایش «چهل پنبه» از همدان و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به شهرام معارفوند برای نمایش «پنج و بیست و پنج دقیقه» از ملایر اختصاص یافت.

در بخش طرح و ایده، رضا باغبان برای نمایش «پنج و بیست و پنج دقیقه» از ملایر به عنوان برگزیده معرفی شد و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بخش کارگردانی به حمیدرضا رضایی‌مجد برای نمایش «یک روز پر دردسر» از همدان و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به شیرین کرمی برای نمایش «پنج و بیست و پنج دقیقه» از ملایر رسید.

هیئت داوران به پاس سال‌ها تلاش در نمایش خیابانی، لوح تقدیر خود را به صحبت‌الله روشن‌فکر از نهاوند اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران در بخش اثار خیابانی، نمایش‌های «پنج و بیست و پنج» از ملایر و نمایش «رسم چادر» از همدان را به جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی کردند.

 




نظرات کاربران