در حال بارگذاری ...

«آش باران» در شهر باران به صحنه می‌رود

نمایش «آش باران» هم برگرفته از یک سنت دیرینه در همدان است که در این آیین کهن که بیشتر در زمان خشکسالی و کاهش باران در همدان و روستاهای آن اجرا می‌شود، به منظور طلب باران و جلوگیری از خشک شدن محصولات کشاورزی، اهالی با تهیه و توزیع آشی مخصوص، آن را نذر باران می‌کنند

به گزارش تئاتر همدان، سرپرست گروه نمایشی «آکسایا» گفت: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سید مهرداد کاووسی است که جهت  شرکت در این جشنواره  انتخاب شده است.

سید مهرداد کاوسی حسینی افزود: دوازدهمین دوره این جشنواره توسط حوزه هنری استان مازندران و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری در بهار امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره تیرنگ هر ساله با رویکرد و توجه ویژه به آیین‌های مذهبی و ایرانی برگزار می‌شود لذا نمایش «آش باران» هم برگرفته از یک سنت دیرینه در همدان است که در این آیین کهن که بیشتر در زمان خشکسالی و کاهش باران در همدان و روستاهای آن اجرا می‌شود، به منظور طلب باران و جلوگیری از خشک شدن محصولات کشاورزی، اهالی با تهیه و توزیع آشی مخصوص، آن را نذر باران می‌کنند.

سرپرست گروه نمایشی «آکسایا» همدان ضمن معرفی عوامل گروه خود در این جشنواره گفت: در این کارماناپوراسد، میلاد سلوکی، امیرحسین فاطمی، احسان آزادجو به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

 




نظرات کاربران